Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kırmızıışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri midein kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makalemızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on daha hariskurum ve bu arada inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein yapılan çkırmızıışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı alışverişlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM muayyen bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek midein yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı beş on daha hariskurum.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO midein en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi midein yeni bir ödeme dokumalmaz.

Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.

Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha tabii uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş akışı esenlar.

Bu iki kavram, mideerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise amaç daha ticari olduğu midein mideerikler SEO çkırmızıışmalarındaki kabilinden olmayabilir.

Fakat bu demek bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha hayırlı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.